FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

söndag 9 maj 2010

Treveckorsjubileum

Alldeles nyss slog det mig att jag har gått på Ren Kur i tre veckor idag. Herregud, vad tiden har gått fort ändå. Det var ju inte alls speciellt längesedan som jag levde onyttigt och vägde över 90 kilo. Nu känner jag mig slankare, gladare, piggare och vågen är på väg mot 80-strecket istället.

Tänk hur mycket som kan förändras på bara tre veckor! Ett stort glas Cola light med mycket is är beställt till jubilaren.

4 kommentarer:

  1. Tre veckor är en lång tid i CB-världen, och det ger bra resultat. Jag vill verkligen berömma dig M, som varit så duktigt på din resa. Det är inte många som skulle klarat den utmaningen. Men när man väl börjar leva med CB och ta dag för dag tycker jag att det går bra. Och så verkar det vara för dig också?
    Jag fick dock en smärre chock i fredags som är min vägdag, bara -0,6 kg. Nu kommer jag att väga mig någon dag till per vecka så jag ser åt vart det lutar.
    Imorgon har jag en utmaning då jag ska gå på fin restaurang. Jag kommer då att äta. Problemet är dagen efter då suget kommer att komma vilket innebär att jag verkligen måste skärpa till mig. Men jag har den 28 maj som första målsnöre då jag åker till Paris över helgen. Har tagit fram ett par svarta jeans som kräver minst 6 kg ned som jag vill komma i till dess. Tror ni jag lyckas?/A

    SvaraRadera
  2. Åh, vad dina ord värmer. Tack!

    Nej, det är verkligen inte alla gånger som jag har klarat mer än tre veckor, så det måste bero på att jag har hittat flytet den här gången. Dagarna sköter nästan sig själva, även om jag hela tiden jobbar med motivationen. Det är så skönt att skriva ner sina tankar, till exempel.

    Hmm, -0,6 är ju verkligen inte något att vara besviken över, men jag förstår att det känns lite i Cambridgesammanhang. Det kommer säkert lossna till nästa vägning.

    ÅH, vad mysigt med en weekend i Paris! Självklart kommer du att komma i dina jeans tills dess! Det är ju nästan tre veckor. Det blir väl dessutom en alldeles utmärkt morot att ha i åtanke på tisdag när du vaknar? Trevligt med restaurangbesök, välj något riktigt gott och njut!

    Lycka till! Bara att skriva här om du vill dela tankar.

    SvaraRadera
  3. Tre veckor, jätte bra jobbat och dessutom hela 5 dagar av dem på semester! Det är otroligt motiverande hur mycket som kan hända på kort tid! Du är absolut värd att skåla i cola light och njuta av söndagen :-) Tänk, snart inte långt kvar från att se en 7:a som första siffra på vågen, magiskt!

    SvaraRadera
  4. Haha wow, en 7:a var det längesedan jag såg som första siffra! Det får bli mitt nästa delmål. :)

    Hoppas att det går bra för dig på kombinerad kur. Börjar bli lite orolig inför min upptrappning nu, även om jag längtar efter att få något annat än kakaosmak i munnen...

    SvaraRadera