FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

onsdag 14 april 2010

Nittioettkommafem...

Det var med 91,5 kilo tunga steg som jag idag äntrade det lilla, kala rummet där Cambridge-konsulenten satt inklämd bland sina pulverkartonger. Och det var med en 91,5 kilo tung kropp som jag idag fattade det avgörande beslutet för min hälsa: jag ska gå ner i vikt och hålla den en gång för alla!

Dagens beslut har föregåtts av flera års jojobantning: intensiva träningsperioder och olika viktminskningsmetoder (Viktväktarna, GI, ISO, VLCD) som bytts ut mot hejdlösa matperioder där begreppet 'lagom' lyst med sin frånvaro. Alla metoder fungerar utmärkt, men vid första motgången släpper jag ofta kontrollen och inbillar mig själv att jag inte är den som lyckas med sådant här...

Nu är det dags för en beteendeförändring.
Nu är det dags för ett allvarligt snack med mig själv.
Nu är det dags att jag tillåter mig att nå min målvikt på 68 kilo.

måndag börjar äventyret. Det allvarliga snacket tar jag här i bloggen. Tillsammans med min fina vän T kommer jag att lyckas!

Mot mina drömmars mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar