FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

måndag 31 maj 2010

"Måndag är så mallig, först han är..."

Min måndag, tillika första dagen på ännu en omgång av ren kur, har flutit på bra. Eftersom det bara var en vecka sedan jag kämpade mig tillbaka in i ketos, känns det som att jag har vanan inne. Dock börjar jag längta efter att få ha en mer sammanhängande period av ren kur framför mig, för visst tär det lite på tålamodet att gå in och ut ur fettförbränningen på det här viset.

Samtidigt känns det skönt att jag nu har lagt de största mat-och-dryckutmaningarna bakom mig. I helgen väntar den sista sociala tillställningen på ett tag, och den kommer inte att innehålla lika många frestelser som tidigare helger. När den väl är avklarad blir det Ren Kur tills flaggan hissas på midsommarafton!

En liten reflektion så här på kvällskvisten: Kan det ha varit så att Olle Widerstrand skrev "Veckodagarna" som en hyllning på första veckan av Cambridgekuren?

"Måndag är så mallig först han är
Tisdag kommer efter sur och tvär
Onsdag ska jämt bråka
Torsdag hoppar kråka
Fredag han är nittio år så där
Lördag bju'r på kola
Söndag han kan måla
Veckans alla dagar har du här"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar