FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 25 maj 2010

Storlekssurrealism

Plötsligt händer det! Och när det gör det är det värt alla uppoffringar.

I morse fick jag nämligen ett infall att prova en midjekort, tunn, svart kavaj som inhandlades under senvintern i samband med en cityweekend. Dessvärre (eller dessbättre, beroende på hur man ser det) fanns den bara i storlek 38. Eftersom jag som vanligt tänkte att "någon gång i mitt smalare liv ska jag ha den" drog jag Visa-kortet med lika stora delar glädje och oro: "Har jag ännu en gång slösat pengar på ett plagg som jag aldrig kommer att kunna ha?" Men den var helt enkelt för perfekt för att hänga kvar på butiksgalgen.

Den dagen fastnade kavajärmarna en liten bit ovanför armbågarna. Det fanns inte en sportslig att jag skulle kunna kränga på mig den utan att den skulle spricka. Månader av träning och hälsosam kost skulle ligga framför mig. Men så av en händelse så hoppade jag på Cambridgekuren... Och nu, några veckor senare, sitter axelvaddarna på axlarna istället för på överarmarna. Och den ÄR perfekt!

2 kommentarer:

  1. WOW vilken härlig känsla!! Längtar tills det händer mig :-) Skrattar lite när jag läser om ditt inköp, det kunde lika gärna varit jag. Jag har ett antal plagg i min garderob, som hånler åt mig varje gång jag öppnar den ;-) men jag ska komma i dem också. B la ett par jeans och en bikini som jag vill kunna ha senare i sommar. SKA ha!

    SvaraRadera
  2. Haha, vad skönt att höra att jag inte har varit den enda som har haft ett sådant dumt köpbeteende. :) Å andra sidan behöver man inte köpa en HELT ny garderob nu när man krymper.

    Vilket konkret mål! Och snart är du där!

    SvaraRadera