FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

lördag 8 maj 2010

I did it!

Nu är jag tillbaka från min lilla Englandstripp och det är med lika stora delar stolthet och lättnad som jag kan konstatera att:
DET GICK ALLDELES UTMÄRKT!
Med ett resesällskap som gärna tuggade godis och choklad titt som tätt samt ville ha måltiderna i snabbmatsform, var det en riktigt stor utmaning att ställa sig och skaka pulver (som för övrigt smakar betydligt värre med det brittiska klorvattnet). Men jag var helt otroligt fokuserad och målmedveten varje dag. Jag föreställde mig hur jag skulle sitta på planet hem och vara stolt över mig själv. Och det är jag verkligen nu.

Däremot fick jag feber redan på planet dit och under veckan har jag kunnat addera alla möjliga förkylningssymptom: halsont, hosta, bihålevärk, nysningar, yrsel, snuva, ont i öronen, feber i ytterligare tre dagar. Typiskt! Så det blev en liten utmaning i sig att inte tappa greppet när man känner sig liten och ynklig. På bortaplan dessutom. Med ett boende fullt av frestelser fick jag vara stark, fast jag var svag.

Bortsett från att jag blev sjuk har jag haft en helt fantastisk semester. Fullproppad med starka tabletter har jag sprungit som en skottspoling i diverse affärer tillsammans med mina tjejkompisar. Det var en häftig upplevelse varje gång jag gick in i en provhytt - alla kläder sitter så mycket bättre än tidigare. Denna insikt gjorde att jag shoppade närmare 15 kilo kläder. I storlek 12-14 (38-40). Magiskt!

Min lördag ägnas åt att göra plats för allt nytt i garderoben. Är fortfarande inte helt kry, men det står jag gärna ut med. Jag har nämligen all anledning att vara glad idag.

2 kommentarer:

  1. Hurra, grattis, vad härligt!! Jätte strongt gjort av dig och jag förstår att det var med stolthet du satt på planet hem. Underbar känsla att känna att du kunde shoppa kläder och känna att de satt så mycket bättre än tidigare. JÄTTE jätte bra jobbat!

    Här hemma har det, tyvärr, inte gått vidare lysande att komma in i ketosen. Du gjorde SÅ rätt som stannade där. Jag är egentligen inte redo för kombinerad kur, men vi har spontantbokat en solsemester om en vecka så tills vi kommer hem kommer jag köra kombinerad kur. Därefter har jag nästan hela 4 veckor då jag utan avbrott kan köra vidare på ren kur, och det räknar jag nog med att jag behöver göra.
    Hoppas du snart blir fri från förkylningen! Ha en härlig helg :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för alla glada hejarop! Visst känns det skönt. Samtidigt förstår att det svåra faktiskt ligger i att trappa upp, eller att komma tillbaka från en avstickare, så jag ska inte ropa hej än... :)

    Vad underbart härligt med resan! Det är klart att du ska njuta fullt ut av den. Åh, vad skönt med solsemester! Än är det ju långt till midsommar, så visst hinner du att köra ren kur igen! Man måste ju leva också.

    Tack, ha en härlig helg du också! :D

    SvaraRadera