FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

måndag 17 maj 2010

Att mota Olle i grind

Det är med blandade känslor som jag nu inleder den femte veckan på min väg mot målvikten. Den här veckan ska jag nämligen äta igen, vilket faktiskt gör mig lite rädd. Hur målmedveten jag än har varit och är, så vet jag att det är så lätt att tappa fotfästet när man väl får smak på allt det där goda. Så många gånger som jag fallit dit efter en fest eller en resa. Och då har jag ändå ätit mat under viktminskningen.

Därför ska jag redan nu ladda med alla tänkbara argument som ska göra att jag inte tappar greppet. Jag vet ju vad jag vill uppnå och jag ska nå hela vägen fram den här gången.

Men att lämna den här trygga, säkra tillvaron på Ren Kur blir min största utmaning hittills. Krasst sett är det egentligen absolut nödvändigt för att jag ska kunna skapa en sund inställning till mat. Jag kan ju inte leva på pulver resten av mitt liv.

Innerst inne tror jag att jag kommer att fixa det här. Även om mina tidigare misslyckanden gnager där bak i huvudet, så känns det som att det har hänt något inom mig. Jag har aldrig haft en sådan stark tilltro till mig själv tidigare. Nu kan jag se mig själv lyckas och det är ett genombrott för självförtroendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar