FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

torsdag 13 maj 2010

Håller tummarna för mina medkämpare

Sänder några tankar till mina två Cambridgemedkämpare som ger mig så mycket kraft och inspiration på den här resan.

Det är inte alla i ens omgivning som förstår hur mycket det faktiskt krävs att gå ner i vikt med en pulverdiet. Därför är det så skönt att vi kan peppa varandra genom det här.

Ena tummen håller jag för Sunkiss som ska tillbringa en vecka under den grekiska solen. Jag är helt övertygad om att du kommer att göra kloka val och att du kommer att vara full av motivation till att hoppa på Ren Kur-tåget när du är hemma igen. Ha en underbar semester!

Min andra tumme håller jag för A, som ska köra Ren Kur på havet i helgen. Jag vet att du är stark och du kommer garanterat att kunna stå emot alla frestelser. Eller som du själv har uttryckt det: Känslan av att vara smal smakar bättre än någonting annat. Stort lycka till!

5 kommentarer:

  1. Åh vad du är gullig!! Det känns fantastiskt bra att vi är flera som kämpar tillsammans. Ska njuta under semestern (inte njuta som i frossa i mat dock...) och sen komma tillbaka med motivationenen på topp! Tack :-)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för gulliga ord. Dem hade jag behövt på böljan... Jag måste säga att jag är superimponerad av din målmedvetenhet och att du gått ner så mycket i vikt. Det är så kul att följas åt i vår strävan att bli vårt bästa jag.

    Nu ska jag bikta mig:
    Torsdag, fredag och halva lördagen gick ganska bra. Jag frös oavbrutet, lagade gourmetmat till familjen, men mådde inte så bra själv. Så kom solen. Vin och snacks i sittbrunnen, fiskande barn. Känns helt oemotståndligt, jag fryser, är svag etc. Då tar jag några ostkuber. Sedan är det kört. Jag smakar på tortillachipsen som ser så goda ut, och sköljer ner med bubbelvatten. Skit också!
    Söndag: suget är oemotståndligt. En shake till frukost, en till lunch, men jag känner att jag måste få äta så det blir kyckling med familjen till middag. Så hur går jag vidare nu? Imorgon har jag en superviktig affärslunch då jag måste äta.
    F-n vad besviken jag är, men samtidigt jag har mått skit. De senaste två veckorna har jag gått ner sammanlagt 1,1 kg. Det har också bidragit till den nu låga motivationen. Vet inte om jag orkar köra vidare på ren kur nu eller om alternativet är kombinerad och öka träningsdosen. Jag får sova på saken. Vi hörs!/A

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka! Åh, jag förstår att motivationen tryter lite när man gör tvärt emot sina planer och resultatet inte blir som man har tänkt sig. Å andra sidan tycker jag att du har varit otroligt ståndaktig som lyckades stå emot de första dagarna - trots att du inte mådde bra. Och när du säger att det var "kört" trodde jag att jag skulle få läsa en lång uppräkning av godsaker, men det var ju inte alls farligt att äta lite snacks. Och kycklingmiddag idag blir ju som att gå på kombinerad kur. Starkt att du började dagen med shakes!

    Jag tycker verkligen att du har klarat helgen bra med tanke på omständigheterna. Tänk hur den hade sett ut om du inte ens hade haft soppor med dig. Det totala kaloriintaget blev ju inte alls stort!

    Ja, sov på saken. Motivationen kommer ju stötvis, så kanske att du ändå känner för att köra Ren kur efter lunchen imorgon? Eller från och med tisdag? Förstår också att kombinationen mat och träning känns lockande, men någon vecka på Ren kur kanske kickar igång motivationen rejält? Jag tror på dig!

    SvaraRadera
  4. Tack för peppande ord. Jag tror att jag behövde lite mat faktiskt, mår bättre nu och har precis köpt en veckas CB till. Jag har inte bestämt mig än hur morgondagen ska se ut, men jag tror precis som du föreslår att det vore bra med några dagars ren kur till. Ännu en gång tack för att du tror på mig - det betyder mycket!/A

    SvaraRadera
  5. Självklart! Hoppas att det har gått bra idag! Jag vet ju så väl att mina dagar kommer, det är så svårt att hitta tillbaka efter att man har fått sväva ut lite. Men vi ska fixa det här!

    SvaraRadera