FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

onsdag 19 maj 2010

Nya bud angående upptrappningen

I samband med morgonens vägning diskuterade jag med min kloka konsulent om min strategi inför helgen. Hon ställde sig frågande till att jag skulle trappa upp redan idag, och föreslog istället följande:
onsdag - fredag: Ren Kur
lördag: äta lite frukost och lunch (så att jag har något i magen), ta en shake före middagen, äta middag med gott samvete (men tänka på att jag kommer att bli mätt fort).
söndag: äta lite frukost, därefter tillbaka på Ren Kur.
Och visst har hon rätt! Istället för att jag ska gå ur ketosen och riskera att gå hungrig i flera dagar, komprimerar jag ätandet till helgen, helt enkelt.

Så får det bli!

Jag packar ner shakern och ett par pulverpåsar i min väska ännu en gång, och är glad att jag inte hann inhandla de där färska räkorna som jag längtade så mycket efter. Surt, sa räven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar