FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 30 april 2010

Dag 12

Min Valborgsmässoafton har till största delen tillbringats på havet med ljumma vindar och kluckande vågor. Rogivande för en annars rastlös tjej som jag.

All den friska havsluften gjorde mig ironiskt nog inte bara stärkt, utan även helt matt. Och vad händer när jag känner mig trött? Jo, jag blir sugen på godis, choklad, snabbmat - ju snabbare kolhydrater desto bättre. Inte gör det saken lättare att det är den veckan i månaden då sådant nästan är en nödvändighet.

Men istället för att stoppa huvudet i godispåsen och tröstäta, tillåter jag mig själv att vara lite gnällig. Man kan inte vara på topp jämt och det är dessutom oerhört lärorikt att reflektera över i vilka situationer detta djävulska sug uppstår:

Idag är jag trött. Vad blir jag piggast av - att äta godis eller att gå och sova? Förmodligen sockret, men vad mår jag bäst av när jag vaknar imorgon?

Exakt. Så därför säger jag godnatt och ser fram emot att vakna upp i maj månad imorgon.

2 kommentarer:

  1. Du är klok som en bok min kära! Tänk vad medveten du kommer att vara om ditt gamla beteende när vi står där på mållinjen! Och det är inget vi vill tillbaka till någon av oss..

    SvaraRadera
  2. Nej, sannerligen!

    Vet du, många av mina tankar har jag utvecklat genom alla samtal med dig, så det är jag som har en klok bok till kompis! :)

    SvaraRadera