FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

torsdag 29 april 2010

En stor utmaning närmar sig...

...för på måndag reser jag bort i fem dagar. En resa planerad sedan en tid tillbaka, men som nu har fått lite ändrade förutsättningar, minst sagt. Tillsammans med två tjejkompisar åker jag till England för shopping, uteserveringar och nöjen. Men, istället för de inplanerade burger and a pint-luncherna, pubkvällar och restaurangbesök får det helt enkelt bli Cambridgemåltider. För det har jag bestämt, och då blir det så. Dessutom blir det roligare att ägna åtskilliga timmar åt shopping när jag vet att jag faktiskt krymper.


Och i vilket land är det inte perfekt att köra Cambridgekuren i om inte i upphovslandet England?

6 kommentarer:

  1. Åhh vad härligt!! Det som är så KUL! Jag håller med om att DET om något är en riktig utmaning, bullbak känns som "piece of cake" i jämförelse mot detta. Men jag ska tänka på dig, och skicka med dig alla styrke- och pepptankar jag kan uppbåda. Jag vet att du klarar det :-) Tänk på vad vi ska få, inte vad vi avstår. Ska du bara köra Cambridge, inte dricka någon GIdrink eller något annat?

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Klarar du detta vilket jag vet att du gör, klarar du allt. Ta en dag i taget och hur snygg ska inte du bli alldeles snart?
    Känslan av att vara smal smakar bättre än något annat...
    Trevlig Valborg!/A

    SvaraRadera
  3. Det kommer att gå hur bra som helst! Ganska bra land att åka till om man vill vara nyttig, med tanke på att allt ätbart är friterat. Och feta folk att inspireras/motiveras av (?) har de gott om! ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken support! Jag SKA fixa detta! Tack för att ni tror på mig. Det hjälper något enormt ska ni veta!

    Sunkiss: Haha, jag tycker nog att nybakade bullar är svårare att motstå än öl i och för sig, och jag är fortfarande imponerad över hur ståndaktig du var igår. Hmm, nej jag har faktiskt tänkt att dricka 3 shakes om dagen plus kaffe och den-där-drycken-utan-socker-men-med-väldigt-mycket-koffein i. :) Det är lättare att hålla det lite begränsat, tror jag. Så all heder till dig som kör miniupptrappning nu.

    A: Visst är det så! Så lycklig som jag blev hos konsulenten igår förmiddag skulle jag aldrig bli över en hamburgertallrik eller en ölrunda. Tusen tack för pepp! Hur har det gått med planerna inför imorgon? Vet att du också kommer att fixa det jättebra! Vad snygga vi blir allihopa snart!

    Bettan: Där har du verkligen en poäng! Det är ju ändå rätt land att välja på det sättet. Vem är sugen på äcklig frityrolja när det finns goda shakes som dessutom gör underverk med kroppen? Fem dagar går dessutom fort när man är bortrest, och när jag kommer hem är jag ännu lite lättare förhoppningsvis.

    SvaraRadera
  5. Tack Anonym för de kloka orden "känslan av att vara smal smakar bättre än något annat..." utan det tror jag att jag hade fallit för frestelsen vid det här laget. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du gör helt rätt i att bara köra shakes så du har hjälp av de där dämpade hungerskänslorna. Annars kan ju suget i kombination med lite alkohol få den bästa viljan att vackla ;) det upplevde jag igår men klarade mig...På måndag blir det REN KUR igen!

    SvaraRadera