FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 20 april 2010

Min första utmaning

Dags att ta tjuren vid hornen och möta verkligheten för en dag. Jag trodde att det skulle dröja åtminstone till nästa helg innan den dök upp. Verkligheten. Min första utmaning. Å andra sidan, vad vore livet utan spontanitet? Dessutom har jag varken tappat tal- eller rörelseförmågan, så att isolera mig på grund av att jag väljer bort mat för tillfället är ju bara dumt.

Därför blev jag riktigt glad när min storebror från en annan del av Sverige ringde och frågade om min sambo och jag vill träffa honom ikväll. En matbit, någon öl, catcha up lite. Såklart att vi ska! Inte varje dag han är i staden. Det får bli Cola light , helt enkelt.

Samtidigt är det lite nervöst. Tänk om jag drabbas av plötslig black out och glömmer varför jag går på Ren Kur? Nej då, men jag tänker defintivt spara en shake så att jag har när jag kommer hem. För hungrig lär jag väl bli av att se grabbarna äta?

Wish me luck!


-----------------Uppdatering------------------
Det var en superlyckad och mysig kväll. Är stolt över mig själv som sörplade Cola light och isvatten samtidigt som killarna åt bruschetta och BBQ-burgare med pommes... Känner mig stärkt av att jag kunde stå emot och att första utmaningen gick så bra. Klapp på axeln till mig själv!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat tjejen! Blev lite nervös för din skulle när jag hörde att du skulle träffa brorsan och är sjukt stolt över att du klarade det!

    SvaraRadera
  2. Tack, Bettan!
    Ja, det var många frestelser och dofter på en gång där igår. Men vi har ju en plan att följa.

    Är stolt över DIG som kurar dig igenom feber och allt! Beröm till oss!

    SvaraRadera