FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

söndag 25 april 2010

Dag 6

Eftersom det inte blev någon uppdatering om den sjätte dagen igår kommer här en liten resumé:
Nu mår de allra flesta mycket bra. Humöret är på topp och viktminskningen går fort. Cambridgekurens fina balans av kolhydrater och protein ser till att kroppen inte producerar för mycket ketonämnen. Eftersom kroppen inte får sin dagliga kost blir det inte heller mycket slaggprodukter, och naturligt är att toalettbesöken minskar.

Allting känns fortfarande väldigt enkelt och självklart på något sätt. Det känns som om jag har gjort det här hur länge som helst och att det inte finns något alternativ ens. Jag är varken sugen på mat eller sött, vilket är en befrielse faktiskt.

Däremot är jag livrädd för att fräta sönder något som jag råkar andas på... Någon mer som stinker aceton nu?

2 kommentarer:

  1. Ja andedräkten är inte alltid att leka med ;) Jag knaprar de där mintpastillerna i tid och otid. Härligt att du inte känner något sug längre, visst är det befriande till skillnad från dag 3. Ha en skön söndag :-)

    SvaraRadera
  2. Jag glömde ju bort att köpa de där mintpastillerna när jag var hos konsulenten senast, men jag ska nog köpa på mig ett helt lager på onsdag. De hjälper alltså? Fy tusan, jag har svårt att koncentrera mig ibland. Inbillar mig dock att det betyder att fettet bränns i rekordfart. :)
    Ha en fortsatt skön söndag, du också!

    SvaraRadera