FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

lördag 24 april 2010

Smygvägning

Idag har jag haft en supermysig dag hos min mamma. Det gick betydligt smidigare att dricka Cambridge-shakes än vad jag trodde. Dessutom kröp det fram att hon och min mormor minsann hade gått ner några kilon i sina dagar med hjälp av lågkaloridieter, bland annat ananasmetoden, någon grapefruktkur och Nutrilett. Där ser man!

Eftersom jag inte har någon våg hemma har jag inte kunnat se om jag har minskat något i vikt. Planen är att jag ska väga mig hos konsulenten efter tio dagar. Dels för att jag inte vill känna någon press om det skulle visa "för lite" efter en vecka, dels för att det är motivationshöjande att inte väga sig förrän efter en och en halv vecka.

Men... Jag kunde bara inte låta bli att kliva upp på min mammas våg när jag stod där i badrummet. Med en djup inandning väntade jag på att displayen skulle bli klar, och när den blev det blev jag överlycklig!

Resultatet tänker jag dock behålla för mig själv till på onsdag, eftersom det är konsulentens våg som jag kommer att rätta mig efter. Jag ser dagens vägning som en indikation på att det åtminstone fungerar. Eller att det fungerar utmärkt, rättare sagt.

2 kommentarer:

  1. Yes, vad roligt att smygvägningen var positiv (inte för att man väntat sig annat) men det verkar ju vara överaskande bra! Jag har givetvis vägt mig idag igen ;) kan bara inte låta bli, blir så lycklig varje gång! Men när jag börjar kombinera ska jag hålla mig till vägning på måndagar.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag förstår dig fullständigt! Hade nog haft ett litet step up-pass här hemma varje dag om jag hade haft en våg. :) Smart tänkt att väga dig en gång i veckan sen, även om det säkert fortsätter rätt snabbt neråt då också. Jämför med VV till exempel!

    Ja, jag hoppas bara att det inte skiljer alltför mycket mellan den vågen och konsulentens.

    SvaraRadera