FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 23 april 2010

Dag 5

Enligt Cambridgegänget ser den femte dagen ut ungefär så här:
Du känner en lätthet i kroppen och har en känsla av välbefinnande. Hungerkänslorna försvinner helt för många. Normalt använder kroppen glykogen som energi till bl a hjärnan, men under fettförbränningen utvecklas en annan form av energi till hjärnan, s k ketonämnen. De bidrar till ovanstående positiva effekter.
Viktigt, fortsätt äta 3 mål/dag och drick mycket vatten.

Jag mår fortsatt bra och kan bara instämma i beskrivningen ovan. Det känns nästan overkligt att befinna sig i det här tillståndet, eftersom jag vet att det inte är mina tankar som ligger bakom, utan en kemisk process som pågår i kroppen. Eller ligger det kanske lite psykologi bakom den här känslan? Oavsett vad så är livet rätt lätt att leva just nu.

Däremot blir jag ibland lite yr fortfarande, framför allt om jag råkar ställa mig upp lite för fort. Jag påminde nog om en gammal tant när jag stod lutad mot diverse hyllor på Akademibokhandeln tidigare idag. Alternativt en person med extremt dålig kondis. Böckerna i facken längst ned blev jag till slut tvungen att ignorera av rädsla för att svimma.

Sjätte dagen imorgon. Jävlar i min lilla Cambridgelåda, snart har ju första veckan gått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar