FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

söndag 25 april 2010

Fika

Oh. My. God.

Idag har jag för första gången fått kämpa för att påminna mig om anledningen till att jag gör det här. Det är verkligen inte lätt att göra tvärt emot vad man är van vid, men det går - om man har huvudet med sig. Slutar man att tänka och stänger av, så sitter man där med en tom godispåse, en kladdig McDonalds-bricka eller vad det nu kan vara.

Sedan kanske jag får skylla mig själv som bjuder hem svärföräldrarna på "fika". Brownies och ett fantastiskt fruktfat stod för en stund sedan framdukat på samma bord som jag i nuläget har min dator och en urdrucken shaker. Vad jobbigt det var att se allt det goda. Men vad stolt jag är över att jag var så ståndaktig som kunde låta bli!

Ännu en utmaning är avklarad.

3 kommentarer:

  1. Duktigt!
    Jag stod emot MCDonalds igår då jag bjöd mina kära barn på hamburgare. Det luktade gott, för att inte tala om min mans hemmagjorda Pasta Carbonara till middag i kväll. Jag tog en kopp varmt vatten istället. Mums!.

    Jag kommer att väga mig på fredagar som jag gjort sedan 1 januari i år. Hoppas jag kan hålla mig och inte smygväga, vilket varit ett problem för mig. Jag kliver upp och ned på vågen flera gånger om dagen så jag jobbar med en beteendeförändring och väger mig bara en gång per vecka sedan 1 jan.

    Jag har gjort många förändringar detta år som varit positiva för mitt ätande. Efter många års bantning med VV, gi ja allt som finns har jag börjat jobba med mitt beteende och inte med maten så mycket. Detta gör jag helt själv och det funkar utmärkt. En riktigt bra motivator är att jag och min kompis smsar vår vikt och nedgång varje fredagmorgon vid sju-tiden. Det plingar till och är alltid lika spännande att läsa och att skicka iväg sitt eget resultat. Jag hoppas ju nu att jag ska komma i kapp min kompis som gått ner 1 kg per vecka vilket inte jag gjort. Om jag kör CB i 5 veckor till räknar jag med att komma i kapp.

    Vårt mål är ju att gå ner 25 kg på 25 veckor och vara skitsnygga på midsommar.

    Jag har ett annat mål och det är att klara CB ren kur med avsteg för festdagar till och med vecka 21 då min man och jag firar bröllopsdag. 5 veckor kvar!
    Imorgon har vi gjort en vecka, duktiga oss!/A

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Vad roligt att höra att det går minst lika bra för dig! Starkt att stå emot så många frestelser. Det är svårare än vad man tror.

    Beteendeförändring är a och o verkligen. Det spelar ingen roll hur många kilon man tappar om de ändå kommer tillbaka. Jag har märkt att jag hela tiden måste tänka positiva tankar, för så fort jag börjar deala med mig själv så vet jag att jag kommer att trilla dit.

    Fredagsplinget måste vara supermotiverande! Likaså din bröllopsdag och midsommarmålet. Mitt närmsta mål är en 70-årsdag i slutet av maj, då ser jag mig i en av alla de för små snygga klänningar som jag trott att jag ska kommi i. Men nu ska jag det!

    Ja, helt otroligt! Imorgon är vi inne på andra veckan!

    Stort lycka till!

    SvaraRadera
  3. Duktiga tjejor! Fler utmaningar kommer att komma och ju fler vi klarar desto starkare blir vi (och mindre)!

    SvaraRadera