FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 20 april 2010

Sopan

En av biverkningarna med att gå på Ren Kur är att andedräkten påverkas något fasansfullt mycket. Det är inte bara omgivningen som märker det, utan det är till och med att man reagerar själv - och då är det illa! Vanligtvis sker detta först när kroppen har hamnat i ketos, vilket brukar ta tre till fyra dagar.

Nu på morgonen tänkte jag därför förekomma min sambo denna oangenäma upptäckt genom att förvarna honom om detta ett par dagar i förväg. Jag hann dock bara nämna ordet andedräkt innan han utbrast:
- Ja, du luktar faktiskt lite sopor i munnen!

Om lukten av sopor är värre än den för ketosfasen karaktäristiska aceton-stanken återstår att höra. I vilket fall som helst vet jag vem som snarast kommer att införskaffa minttabletter och munspray .

2 kommentarer:

  1. Jag har införskaffat munskölj från Lidl. Ett tips!

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Kanske ska göra ett premiärbesök i vår Lidl-butik här uppe då (även om jag helst undviker matvarubutiker för tillfället).

    SvaraRadera