FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

måndag 26 april 2010

Dag 8

Andra veckans första dag är avklarad. Jag känner på mig att den här veckan kommer att gå betydligt fortare. Ketonerna reglerar hungern och jag ser till att reglera suget. Blir det för svårt tar jag en lightläsk, vilket faktiskt har hjälpt hittills. Egentligen borde jag försöka avstå från det också, eftersom sötsug hör ihop med mina dåliga vanor. Det får bli ett litet projekt framöver.

På onsdag beger jag mig till min konsulent för handling och vägning. Det ska bli oerhört spännande att få ett officiellt resultat. Ett kvitto på att det går framåt - och neråt!

3 kommentarer:

  1. Åh FÅR man dricka lightläsk?! :-D Herregud, börjar genast fantisera!! Men som du säger är det nog bäst att försöka hålla sig ifrån det, vet att allt sånt triggar igång andra begär hos mig och jag vet inte ens om jag vågar prova än...även om jag känner mig jätte stark. Ser framemot att höra om ditt officiella resultat, jag anar att det kommer bli bra!

    SvaraRadera
  2. Yes, man FÅR faktiskt det - i måttliga mängder! En Cola light-burk innehåller bara 1 kcal, och en 50 cl flaska Sprite Zero innehåller 3 kcal. Men jag håller med om att det triggar igång sötsuget, men om man bestämmer sig för att bara dricka lightläsken och inget annat så är ju det bättre än att ta till något annat. Om man nu har ett jobbigt sötsug. Har du klarat dig så här länge, så verkar du ha sötsuget under kontroll. :)

    Tack för pepp! Är lite pirrig inför vägningen faktiskt!

    SvaraRadera
  3. haha kontroll ;) ja jag får intala mig det. Försökte övertala mannen idag att jag skulle dricka en cola light på badhuset när barnen fikade, men han bara skrattade och sa att jag skulle hålla mig borta från det. Helt rätt, men hade han bara sagt "kör på" hade svept en direkt. Jag ska försöka lite till...

    SvaraRadera