FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

måndag 21 juni 2010

Sommarjogg!

Dagen har tillbringats i ett fritidshusområde hos en bekant. Tyvärr medförde det spontana mötet att Ren Kur-planerna fick spolas, men glädjande nog ersättes dem med relativt hälsosamma alternativ. Lagom, nyttigt och näringsrikt.

För att kompensera att jag gick miste om en pulverdag passade jag på att ge mig ut på en lång joggingtur i solskenet. På smattrande grusvägar mellan vackra sommarstugor, bredvid gungande sommarblommor i dikeskanterna samt till ljudet av bräkande får och kvittrande fåglar formligen studsade jag fram i ett lyckorus. Det var en underbar känsla i en underbar miljö.

Det är så här jag vill leva mitt liv; fånga dagen och välja självklara, hälsosamma alternativ. Än är jag inte riktigt där, men jag har kommit en bra bit på väg. Imorgon tar jag ytterligare ett steg framåt - med en shake i handen.

2 kommentarer:

  1. Njutning! Det är så det ska kännas att jogga, och i de stunderna undrar man varför man inte gjort det oftare tidigare ;-)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! :) Jag har ju blivit så inspirerad av dig under de här veckorna, och gårdagens upplevelse ökade motivationen rejält! Åh, vad härligt det är!

    SvaraRadera