FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 11 juni 2010

Ett nej är ett nej

Puh! Idag har jag inte suttit ner många minuter. Jag har flängt runt på diverse ärenden precis hela dagen. När jag kom innanför dörren var var det enda jag kunde tänka på var soffan. Och mat. Och godis. Hjärnan formulerade de mest djävulska planer, som: Ät vad du vill idag, och gå på ett spinningpass imorgon bitti. Yea right, som att det var den bästa lösningen.

Istället sa jag Nej. Det finns inte en chans att jag tänker ge vika för minsta lilla trugning. Nu tänker jag hålla mig till planen och komma vidare. Framåt. Neråt. Jag insåg ju att suget berodde på att blodsockret var lågt och att jag var trött, och inte på att jag var hungrig. Så i skrivande stund tillbringar jag min fredagkväll i soffan med täcke, kudde och en shake. Och suget är borta!

5 kommentarer:

  1. Härligt! Jag är grymt imponerad :) Mota bort de där hjärnspökena, här har de inget att hämta. Tycker faktiskt kakao-mint shaken fungerar väldigt bra mot chokladsuget, har inte tröttnat på den än. Njut nu av en skön kväll i soffan.

    SvaraRadera
  2. Detta var verkligen bra jobbat. Jag är också väldigt imponerad av din målmedvetenhet!/A

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Tack för din kommentar. Är så bra att få lite stöd & tips.:) Är så svårt att låta bli godsaker & just när hjärnspökena slår in. Men samtidigt äter man nå så mår man inte bättre för de efteråt. Så jag brukar alltid tänka att det inte är värt de. Varje dag gör oss starkare & man lär sig något nytt varje dag. :)

    Ha en bra helg.
    Mvh Hanna

    SvaraRadera
  4. Duktiga, duktiga du!
    Mycket imponerad att du kunde stå emot, vet precis hur starka dessa demoner är!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Vilket gensvar! Tack, tjejer! Jag blir verkligen rörd av allt fint stöd jag får av er.

    Sunkiss: Jag har faktiskt två påsar kakao-mint som har fått stå i skamvrån i Cambridgekartongen. Jag fick för mig att jag hade tröttnat på dem, så de har agerat reservlager sedan en tid tillbaka. Men jag ska definitivt ta en sån påse när suget gör sig påmint nästa gång.

    Hanna: Javisst är det så! Nu kör vi vidare!

    Tack återigen, allihopa! Nu har vi en bra helg! Kram på er

    SvaraRadera