FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 17 augusti 2010

Tillbaka för att stanna!

Nu är sommarens semesterliv definitivt över för den här gången. Summa sumarum är att jag har hållt mig runt 80-strecket, vilket är en insikt som har inneburit en viss förtvivlan, men ju mer jag tänker på det är jag ändå ganska nöjd med att under sensommaren ha vägt 12-13 kilo mindre än vad jag gjorde i april. En vanlig sommar, som inte hade föregåtts av en viktreduktion, hade jag ju plussat på de kilona på ett redan katastrofalt utgångsläge... Så, jag väljer att se det som en liten utmaning, en insikt och en bra erfarenhet.

När jag skrev senast trodde jag att jag var tillbaka i vardagen, men semesterkänslan höll i sig och jag har flängt runt mellan diverse aktiviteter. Däremot inledde jag den gyllene medelvägen genom att ha gett mig ut på löparrundor, tränat spinning och till och med utnyttjat fitnessrummet på ett hotell. Därför blir det ingen chockstart på viktminskningen, utan en fortsättning. Om än en mer intensiv sådan.

Nu är jag definitivt tillbaka för att stanna.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är jätte duktig av dig att du hållit dig kring 80-stecket, det är ju bra mycket mindre än i våras och ett stort framsteg. Det är nog bara att gilla läget att semesterperioderna även framöver kommer innebära litet plus på vågen, det gör det nog för de flesta. Men ovanpå en målvikt kommer det inte märkas och det kommer gå snabbt att justera när vardagen kommer igång.

    Härligt att du också är tillbaka i bloggandet nu. Det har varit lite si och så för egen del men nu börjar vardagen med rutiner på det mesta :-) Härligt det med!

    SvaraRadera