FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 3 augusti 2010

Ett steg i rätt riktning

Även den här morgonen har inletts på ett föredömligt sätt, det vill säga med en kakaoshake och en mugg gott, starkt kaffe.

Gårdagen ägnades åt att fundera över varför det har blivit som det har blivit de senaste veckorna. Hur kommer det sig att jag har varit redo att kasta bort alla de uppoffringar och de resultat jag kämpade så hårt för under våren? Trodde jag att det inte skulle spela någon roll med en bulle hit eller dit, eller att flytande kalorier inte skulle sätta sig runt midjan?

Var det värt det?

Jag har insett att det är ovanstående frågeställningar som borde besvaras istället för att grubbla över när motivationen och flytet kommer tillbaka. Alltid lika kloka Sunkiss formulerade det så bra i det här inlägget. Hennes slutsats är förbluffande träffsäker och var precis de orden jag ville läsa den här morgonen: Motivation är inte något som bara dyker upp från ingenstans, utan är ett resultat av ett första aktivt steg.

Därför ska jag följa hennes exempel och bara köra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar