FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

onsdag 4 augusti 2010

Minisemester (igen)

Imorgon sticker jag iväg på en långweekend, men förhoppningsvis kommer jag att ha tillgång till dator under tiden. Jag har märkt att jag måste skriva ner mina funderingar för att behålla fokus på viktminskningen för tillfället, så min vision är att göra det även på bortaplan.

Jag tror att jag befinner mig i ketos nu, även om det är en klen tröst då det vankas mat och dryck hos värdfolket. Å andra sidan är det just den övergången som jag vill klara av nu: hälsosamt ätande i kombination med viktminskning. Jag kan inte leva på pulver några dagar per vecka hur länge som helst, utan vill snart börja träna regelbundet och äta sunt.

Jag har lärt mig så otroligt mycket om mitt (ät)beteende, dels under vårens och försommarens viktminskningsperiod, dels under sommarens gränsöverskridelser. Nu är som sagt vardagen här igen och jag är redo att praktisera kunskaperna från båda perioderna. Snart är semesterkilona ett minne blott och då blir det ett mellanting mellan späkning och frosseri. Det är ju trots allt den gyllene medelvägen som jag har haft som mål under hela den här resan.

Och helgens minisemester får helt enkelt bli en generalrepetition.

6 kommentarer:

  1. Jag tror på dig! :-) Du har ju precis som du skriver kommit en bra bit på vägen och lärt dig mycket om ätbeteendet och hur man reagerar, det är till stor hjälp när det vankas festligheter. Jag har också märkt att bloggen hjälper till att hålla en på spåret, det visste vi ju redan innan men semesterperioden blev en ypperlig påminnelse. Passa på och njut (balanserad) av din miniweekend! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Jag tycker också att det är lättare att hålla sig i bästa fokus om man uppdaterar varje dag om känslor, framsteg, bakslag. Det som är så underbart med att blogga är att det finns så underbara männiksor som stöttar en & tror på en..

    Ha så roligt på din miniweekend & vi vet alla att du klarar det!
    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  3. Hej M! Duktiga du med kloka ord och energi sätter igång igen! Hoppas du får det bra på minisemestern

    Jag är fortfarande ute på segelsemester (lång) och har ätit groteskt mycket.
    Jag hakar på när jag kommer hem nästa vecka. Vill inte veta hur många +-kilon det blivit, men tänk dig grillat, vin, glass, godis, mackor i stora lass. Ibland för att det är fint väder och härligt, ibland för att det bara regnar och jag är uttråkad. Jeansen sitter trångt och CB-påsarna är orörda. Men så fort jag sätter fötterna på fast mark igen börjar jag, det kan jag lova. Jag SKA bli smal - det finns ingen återvändo. Hoppas vi följs åt även om jag kommer att behöva mer tid till målvikt. Hörs snart igen då jag har internetmottagning. Må gott/A

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna, du klarar detta galant!
    Du har ju bestämt dig, visst ;-)

    Kram och ha en fantastisk helg.

    SvaraRadera
  5. Hejja dig! Du är så in i jäskiens bra, vet du det? Klok som en bok. HEJJA!!!

    SvaraRadera
  6. "jäsikens" skulle det stå. Kanske obegripligt även det ;-)

    SvaraRadera