FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 20 augusti 2010

Olika vägar, samma mål

Min hemmasnickrade strategi har visat sig fungera rätt bra. Åtminstone i den bemärkelsen att jag håller motivationen uppe, för någon regelbundenhet eller strikt plan följer jag inte. Jag lyssnar på kroppen och inbillar mig att jag gör någorlunda rätt.

Jag har fortsatt med träning i kombination med shakes och GI-mellanmål. Igår kände jag mig dock lite svag och valde att äta en middag med bland annat fullkornspasta tillsammans med ett glas rött. Gott, lagom och helt utan dåligt samvete. Idag kompenserar jag det genom att enbart dricka shakes. Som sagt, ingen regelbundenhet, men ack så befriande.

Samtidigt väljer jag att inte stirra mig blind på vågen, vilket enbart har gett upphov till ångest och tröstätning under de senaste veckorna. Å andra sidan är det inte så konstigt att man gör det, eftersom minusresultaten sporrar så vansinnigt mycket. Ändå försöker jag att påminna mig om den där balansen som jag har eftersträvat sedan start: att försöka lägga bort semestervanorna och sikta på ett hållbart leverne - utan pluskilon.

Jag fortsätter. Trevande, men rätt nöjd och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar