FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 26 april 2011

Två veckor!

Tiden går fort när man har roligt, eller hur ska man uttrycka det? Idag är det nämligen två veckor sedan jag inledde vårens Operation viktminskning. Trots långfredagens lilla snedsteg känns det som att jag har läget under kontroll. Snabbt, stabilt och jättejättebra, för att citera ett känt reklamjingel.

Men visst tar jag till mig av det som hände. Min slutsats är att jag måste förutse riskerna bättre i framtiden. Trötthet, stress och frestelser i överflöd är kända riskmoment vid det här laget, men inte desto mindre farliga. Jag ska anstränga mig till det yttersta för att inte gå i den fällan igen.

Imorgon blir ett efterlängtat besök hos min konsulent. Min förhoppning är naturligtvis att de där förbaskade chokladäggen är förbrända vid det här laget och att jag kan få en liten minuskick.

Hur som helst ska min tredje vecka inledas med flaggan i topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar