FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 19 april 2011

Årsdagen

Idag är det förresten exakt ett år sedan jag tog min allra första shake. Det var starten på en helt fantastisk resa som avslutades med en ännu mer fantastisk sommar där jag strosade omkring i snygga kläder på en normalviktig kropp. Åh, vad stolt och nöjd jag var över min prestation!

Att jag sedan valde att gå upp nästan allt igen (ja, jag valde att gå upp i vikt, för likgiltighet är ett val!) känns egentligen inte så hemskt som det kanske borde. Som jag tidigare har nämnt tror jag att det är en viktig lärdom för mig, och när jag blir normalviktig igen kommer jag att vara extra vaksam och insiktsfull. Nu vet jag hur snabbt det kan gå och att det inte spelar någon roll hur säker jag är, för jag är en allt-eller-inget människa - och kommer säkert att förbli sådan.

Jag måste helt enkelt hitta ett nytt förållningssätt och jobba aktivt med vikten. Det sista jag ska göra är att tro att jag är botad bara för att jag går ner ett gäng kilon på några veckor. Stark, absolut! Men inte immun mot kalorier och viktuppgång.

Så välkommen Årsdagen! Du är min inspiration och min väckarklocka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar