FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

måndag 2 maj 2011

May and me

Äntligen är vi inne i årets härligaste månad (trots att haglet naggade hårt på min hjässa tidigare idag) och jag känner mig full av livslust och glädje just nu. Min valborgshelg blev en mysig och lugn tillställning i trevligt sällskap och även om det (som vanligt) är tufft ibland är jag så oerhört glad att jag klarade den utmaningen. Att vakna upp på måndagen och vara nöjd är en obeskrivlig känsla ju!

Idag är det sista dagen på min tredje vecka... Hisnande! I veckan blir det vägning och nu VILL jag ha ett litet skutt neråt på viktminskningsstegen.

För jag trotsar haglet; maj ska bli årets bästa månad på alla sätt och vis!

2 kommentarer:

  1. Tänk att du klarat tre veckor. Jag är full av beundran! Självklart blir maj årets bästa månad för dig med den starten!

    Jag är ingen bra bantningpartner just nu. För mycket stök som stör. Det jag gjort bra är att jag promenerat 7-9 km 6 av 7 dagar denna vecka.
    Har inte det lilla extra som krävs för att komma igång på riktigt. Känner att jag kanske får backa ett steg och vara lite snäll mot mig själv för det är jobbigt att kämpa så hårt och inte klara en hel dag. Jag är med dig ändå! Och jag mår bra av promenaderna. Kram/A

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är som peppar mig och hejar på, även om du har så mycket runt omkring just nu. Tack, det betyder mycket! Önskar att jag kunde ge dig det där lilla extra, men jag är glad att du väljer att vara snäll mot dig själv och lägger energi på det som är viktigt. Och vad FANTASTISK du är som går kilometerlånga promenader. Välbefinnande och viktkontroll i ett. Det viktigaste är ju att man mår bra, och det är skönt att höra att du gör det!

    Om/när du känner för att göra ett viktminskningsryck finns jag kvar här. Oavsett vad vågen visar nu och i framtiden ska jag försöka hålla bloggen vid liv. Det hjälper att skriva av sig lite så jag ska försöka att inte tappa bort det här verktyget.

    Önskar dig en fin vecka och fler givande promenader!

    Kram

    SvaraRadera