FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 27 maj 2011

Framtidsspaning

Just nu har jag ett fullspäckat schema och dagarna går i ett rasande tempo, vilket känns riktigt bra ur ett viktminskningsperspektiv. Jag hinner inte frestas av diverse godsaker, utan håller mig gladeligen till mina shakes. Smidigt och skönt.

Ovanstående resonemang hoppas jag består även efter den här helgen, som går i festligheternas tecken. Jag känner mig stark och målmedveten, och kan känna doften av målgång nu. Därför ska jag återgå till ren kur/maxi redan på söndag för att därefter ta motorvägen till mina drömmars mål.

Den konkreta planen är uppnå 75 kilo, en vikt som är all time low i mit vuxna liv. När jag har gjort det ska jag genom bra mat och träning (längtar efter att ge mig ut på en löprunda och att få styrketräna) minska ytterligare ett par kilo.

Så ser min framtid ut på papperet. Men som vanligt tar jag en dag i taget. Och ett kilo i taget.

1 kommentar:

  1. Hej M!
    Härlig att du verkar ha kommit in i det perfekta flytet. Dagarna rullar på och allt fokus ligger inte på mat utan Slanka-påsarna är en fungerande metod för dig. Visst var det kämpigt i början men när man kommit dit du är nu är det underbart och alldeles naturligt. Duktigt! Jag önskar att jag var med dig där du är idag för jag kan förnimma känslan...
    Men som du vet kör jag en annan metod just nu min egenkallade etablera vane-metoden

    Jag har ju kört motionen som en start för att komma ur destruktiva mat-tankar. Efter 5 veckor kan jag konstatera att 7-km-rundan känns lättare och lättare för var dag. Denna vecka har jag jobbat på att öka takten vilket resulterat i träningsvärk, trötthet och stela leder. Men så skönt! Hoppas att inte dra på mig några skador vilket är lätt med många extra kg. Därför har jag nu två planerade vilodagar.

    Nu är det dags för mig med en ny vana. Fr o m i dag ska jag utesluta socker och äta normalportioner och inte ta om.
    Jag sätter upp en månad som ett första delmål.
    Hoppas att detta mål/vana är tillräckligt SMART nu.
    Ha de! A

    SvaraRadera