FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 17 maj 2011

Feberfrossa och frosseri

En högst ofrivillig bloggpaus blev det visst, och tyvärr har nog midjemåttet ökat lite sedan i lördags. Från ingenstans kom nämligen värsta sortens feber som slog ut mig fullständigt. Utan övriga förkylnings- eller influensasymptom har jag varit matt och fullkomligt orkeslös. På grund av diverse omständigheter kunde jag inte heller vara hemma och vila utan har varit tvungen att snällt kliva upp på morgnarna och ta mig till jobbet. Med feberfrossa och med gråten i halsen. Även om jag vet att det kunde ha varit värre, hade jag väldigt svårt att se det just då.

Då orkade jag helt enkelt inte vara duktig och hålla humöret uppe. Det gick bara inte. Så jag har kurerat mig med glass i stora lass, smågodis och riktig mat. Lite Karlsson på taket-medicin mitt i allt elände. Och det har hjälpt för stunden...

Idag mår jag snäppet bättre och värktabletterna har äntligen börjat ge önskad effekt. Nu vet jag att jag är på bättringsvägen igen, så därför finns det heller inga undanflykter till att äta.

Nu återgår jag till mina shakes.

Och när jag är helt kry igen kommer jag att vara tacksam över att jag gjorde det.

1 kommentar:

  1. Hej M! Synd att du är sjuk men duktigt av dig att återgå till shakerna, det är verkligen en framgångsmelodi. Snart är du på banan igen!

    Har också ådragit mig en riktigt seg förkylning så promenaderna har blivit lidande. Läser dock dina inlägg med stort nöje!
    /A

    SvaraRadera