FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 2 november 2010

Skinny jeans

I somras införskaffade jag mina drömjeans från 7 for all mankind: snygg tvätt och perfekta slitningar. Ironiskt nog använde jag dem aldrig, även om jag såg framför mig hur jag ledigt skulle glida i 30":arna - bara jag körde liiite till.

Nu blev det inte riktigt så. Jag tog en längre paus istället och den resulterade i att jag dessutom har vuxit ur ett par andra jeans som jag skuttade omkring i bara för några månader sedan. En jobbig insikt jag blev varse om för bara några dagar sedan...

Därför, som ett komplement till mina viktmål, har jag dessa två jeans att sträva efter.

Delmål 1: Mina svarta jeans i strl 40
Delmål 2: Mina "nya" jeans i strl 30"32

Och jag ska ta mig tusan ha mina svarta i början av nästa vecka!

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul med lite fler visuella mål i form av jeansen! Tänk vad några kg kan göra i ett par jeans. Från att sitta obekvämt och med mage som hänger över kanten till att kunna stoppa ned tröjan i jeansen.

    Jag har ju mina 30/34 Gant-jeans (du minns?) som jag inte ens provat men som finns i garderoben i väntan på mig. Jag har konstaterat att det kommer att krävas ca 12-14 cm mindre runt baken för att komma i dem - en ganska så stor utmaning alltså.

    Men vi kommer dit - minns du känslan av att vekligen känna sig smal? Svårt att frammana just nu men jag vet att det behövs egentligen bara 3-4 veckor för att känslan ska komma åter.

    Jag har precis gjort klart min andra dag och jag kan konstatera att det gått fint. Vi hörs imorgon./A

    SvaraRadera
  2. Grattis till två lyckade dagar! Starten är ju som bekant det viktigaste, och det känns som att vi både verkligen har bestämt oss nu, så forsättningen kommer av sig självt snart. Precis som du säger så dröjer det inte alls länge innan man märker skillnad. Men smalkänslan? Wow... Vad jag längtar efter att få känna så igen.

    Klart att jag minns dina GANT-jeans och de kommer du med all säkerhet att få dra på dig snart! Men det är en utmaning även för mig. Vi får kämpa ihop och förr eller senare är vi tillbaka där vi slutade i somras.

    Och du, ingenting smakar bättre än lyckan att vara smal!

    SvaraRadera
  3. Ojdå, felciterat.
    "Ingenting smakar bättre än känslan att vara smal!"

    SvaraRadera
  4. Jeans är verkligen ett perfekt och visuellt mål, jag tror vi alla känner igen oss. Har själv nästann vuxit ur mina jeansleggings som jag var så lycklig över, kan ha dem men det känns och är inte lika klädsamt men snart så! Kram

    SvaraRadera