FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

torsdag 4 november 2010

Nystart: Dag 5

Min dag i ett nötskal:
Du känner en lätthet i kroppen och har en känsla av välbefinnande. Hungerkänslorna försvinner helt för många. Normalt använder kroppen glykogen som energi till bl a hjärnan, men under fettförbränningen utvecklas en annan form av energi till hjärnan, s k ketonämnen. De bidrar till ovanstående positiva effekter.
Viktigt, fortsätt äta 3 mål/dag och drick mycket vatten.

Men, jag har även kämpat emot ett fruktansvärt sug idag, vilket jag inte var ett dugg beredd på. Jag fick nästan sätta en tejpbit över munnen för att minimera risken för att något olämpligt plötsligt skulle få för sig att ta plats där inne. Kämpigt, var ordet.

Därför är det med viss lättnad jag skriver dagens sista inlägg. Det känns skönt att vakna upp till den sjätte dagen imorgon. En vecka är ett absolut minimum den här gången!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Mota bort suget, klappa dig på axeln och tänk på att det blir lättare och lättare de kommande dagarna.

    SvaraRadera
  2. Hej! Grattis till 5 dagar!
    Tänk att suget verkligt slår till ibland från ena sekunden till den andra. Jag tycker du klarade det bra och det hjälper nog till att ha en vecka som första delmål.

    Jag blev riktigt dålig igår (inte som man brukar känna utan sängliggande med magsmärtor och illamående) och bestämde mig då för att äta lite. Idag åker jag iväg med vänner på en weekendresa och kommer att äta. Men magen känns plattare redan nu!

    Vill nämna en annans sak att mina kommentarer faller bort ganska ofta och jag förstår inte varför? Jag har i allafall gjort tre kommentarer som inte fastnat. Vet du vad jag gör för fel? Jag vill ju gärna vara med och peppa dig till framgång.
    Trevlig allhelgonahelg!/A

    SvaraRadera
  3. Tack Sunkiss, det värmde! Jag vet ju så väl att det blir bättre och bättre, vilket var min drivkraft under de jobbiga timmarna igår. Tack för pepp!

    A: Men oj vad märkligt med kommentarerna. Vad gullig du är som vill peppa mig så mycket, hoppas att det bara är något tillfälligt med bortfallet. Blir iallafall jätteglad för det jag kan läsa!

    Fy, vad hemskt med illamåendet och magsmärtorna! Du har ju råkat ut för det tidigare också, eller hur? Får du i dig allt vatten? Hoppas att det känns bättre nu och att du kan njuta av en riktigt mysig helg med dina vänner. Lät superroligt!

    Grattis till en framgångsrik vecka! Visst är det häftigt att det märks på magen så fort! Hoppas att du klär på dig någonting riktigt snyggt och är stolt över dig själv, för det är en grym bedrift du har åstadkommit den här veckan.

    Vi hörs efter helgen! Trevlig allhelgona!

    Kramar M

    SvaraRadera