FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 2 juli 2010

Ljuvliga julidofter?

När den evighetslånga, iskalla vargavintern höll sitt järngrepp om Sverige var det svårt att föreställa sig att det skulle komma en sommar. Men nu har vi klivit in årets andra sommarmånad och jag försöker verkligen att ta tillvara på varje sekund av värme, solsken och dofter.

Apropå dofter är det få saker som doftar så gott som nyklippt gräs, böljande hav och täta sommarskogar.

Och det är få saker som stinker värre än min ketos-andedräkt just nu!

2 kommentarer:

  1. Mintpastiller!! En räddare i nöden :-) Tyvärr alldeles för goda, jag åt upp min ask direkt. Jag håller med din, det är så mycket som doftar alldeles underbart! Hav, strand...varm, våt asfalt mmm.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja tandborstning och mintpastiller får det bli! Imorgon ska jag på bröllop och jag hoppas innerligt att det är breda, stora fåtöljer vid borden så att min bordskavaljer slipper få vidriga aceton-puffar över maten, haha. Chansen är väl inte så stor, antar jag. Det får bli mintpastiller, helt enkelt! :)

    SvaraRadera