FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 9 juli 2010

Gör om, gör rätt!

Herregud, vad svårt det var att hålla sig till planen. Jag fattade nämligen det ödesdigra beslutet att äta under mina semesterdagar och idag får jag betala priset för det. Jag känner mig fluffig, osund och extremt odisciplinerad. Magen blev lycklig på bekostnad av självförtroendet.

Men med all kunskap om mitt beteende som jag har inhämtat fram tills idag, vet jag att det går att åtgärda. Jag vet att jag kan hitta styrkan och jag vet att jag är världsbäst på att blanda till en god kakaoshake. Med lite kortare tyglar och en rejäl spark i baken kommer jag att vara på banan igen inom några dagar.

Gör om, gör rätt.

2 kommentarer:

  1. Det är klart att det går att åtgärda, du visar gång på gång att du klarar det med bravur. Dessa få dagar gör ingen skillnad i det långa loppet, det är ju trots allt mat du ska äta sen också. Så klandra dig inte för att ha njutit av en välbehövlig minisemester :-) Jag tror att känslan till största del är psykologisk, och att du snart är där du var innan.

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är, precis vad jag behövde höra just nu. Visst gör inte några dagar någon skillnad, men utmaningen ligger ju i att inte låta fortsättningen gå i samma anda... Men jag tog mig i kragen och hoppas att jag kan göra det resten av sommaren också. Men någon målvikt har jag inte i sikte än på ett tag. :)

    Kram!

    SvaraRadera