FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

måndag 12 juli 2010

Beach 2010

Ett av mina mål med viktminskningen var att känna mig snygg, eller åtminstone bekväm, i bikini. Ett rätt stort mål, eftersom inte ens alla normalviktiga är helt fria från komplex. För mig har det handlat om att sluta fred med min kropp, att inse att den duger som den är. Och det är egentligen hemskt att inse att det krävdes en viktnedgång på 15 kilo för att uppnå den känslan. Återigen går viktminskning och självförtroende hand i hand, alltså.

Idag, liksom föregående dagar, är det jag som äntrar Beach 2010. Det är rätt häftigt att blicka ner på magen och se att den inte är dubbelvikt flera gånger om, och att jag inte måste gå bredbent likt en sumobrottare för att låren inte ska smälla ihop när jag rör mig i strandbrynet. Att solbrännan gör att man ser slankare ut är dessutom en fantastisk bonus.

Jag njuter till 100% av den här underbara sommaren - oavsett om jag är i stan eller på stranden. Under 2003-2009 badade jag vassen, men Beach 2010 är ett trendbrott och kommande sommar vill jag känna precis så här. Och det ska jag aldrig glömma bort.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    va jag har längtat till dina inlägg, har som stått still med bloggandet när alla varit på semester. :(

    Men nu är då du tillbaka så nu njuter jag av dina kloka ord. :)

    Jag har också haft mina avhopp & ångrar mig inte lika mycket som jag skulle göra för ett par månader sen. Så bara där har man kommit långt. Nu är det ren kur som gäller & kampen mot Ketos. :) Har ju gjort det dförr så det borde inte vara nån match nu heller.

    Har märkt att man blir lite lat efter att tag med CK. Man börjar känna igen sig i kroppen & bli halvnöjd, kläderna sitter bättre & man kan köpa en storlek mindre. Men samtidigt så är det långt kvar innan jag är nöjd med mig själv & kan gå i bikini..

    Nu är det fokus som gäller på att komma ner till den dumma 5:an!

    Ha en bra dag..
    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej! Här går det också på sparlåga! Packade segelbåten med inte mindre än 4 förpackningar CK fast besluten om att köra tre påsar per dag + middag. Det är kört. Efter fantastiska dagar utanför Gotska Sandön och nu på Lauterhorn (Fårö) har jag glömt påsarna och ersatt dessa med allt annat. Är det ok? Jag klarar inte att köra Ck just nu och ids inte ens ha dåligt samvete.

    Må så gott och njut av bikiniformen! Jag hör av mig när signalen är god. Soliga sommarkramar/A

    SvaraRadera