FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

söndag 4 juli 2010

A happily ever after

Igår var jag en mycket nöjd gäst på ett riktigt sagobröllop. En underbar dag som var väl värd att kliva ur ketosen för. Det är alltid en fantastisk upplevelse att se två människor knyta äktenskapets band och ta första steget in en gemensam framtid - att få ett happily ever after.

För egen del hoppas jag också på att gå en ljus framtid till mötes. Även om det blev en utsvävningarnas helg med både planerat och oplanerat ätande känner jag mig ändå rätt nöjd. Gårdagens spinningpass gjorde mig gott och jag upptäckte hur mycket jag har saknat att bli genomsvettig och utpumpad av rolig träning.

Återigen måste jag dock sätta punkt och fokusera på nytt. Tvådagarsregeln är härmed införd, vilken innebär att två dagars onyttigt ätande är okej, men den tredje dagen får det vara nog. Idag blir det en ny omgång av ren kur, och det kommer dessutom att bli en riktig utmaning. Imorgon åker jag på en minisemester i några dagar, men i bagaget finns alltså Cambridge-påsarna!

Jag ska nämligen också leva lycklig i alla mina dagar.

4 kommentarer:

  1. Härligt att du känner dig nöjd efter helgen, trots lite oplanerade utsvävningar och att du infört tvådagars-regeln. Det stjäl jag rakt av med stolthet! Visst är det väl ändå så att en viss beteendeförändring skett? Så känner jag i alla fall.

    Jag har haft en otroligt fin seglingshelg och det är utmaning för mig med god mat, snacks och vin i sittbrunnen. Jag lagar all mat också, kan jag tillägga, även om jag inte äter den. Helgen har gått bra även om jag bestämde mig för att äta middag på lördagen, trots att jag tidigare bestämt mig för ren kur fram till fredag V 27.
    Nu till något nytt. Jag hade inte dåligt samvete utan åt mig med glädje! Kände mig nöjd, lugn och tillfredsställd. I mina tankar fanns att det troligen var en av de finaste dagarna denna sommar och att jag VALDE att äta som en extra njutning tillsammans med familjen. I tankarna fanns också att köra vidare på programmet på söndagen vilket jag gjort. Jag kommer att klara detta!

    Jag ska väga mig imorgon för att se hur det ser ut. Fredagens vägningen visade att kilona från semester och midsommar trollats bort.
    Vi hörs vidare och jag önskar dig verkligen att leva lycklig i alla dina dagar!/A

    SvaraRadera
  2. Vilken bra regel! Bra att formulera en sådan som kan hjälpa en att komma tillbaka på rätt spår igen, eller rättare sagt förhindra att man fortsätter IN på fel spår. För ett medvetet avsteg i planen på två dagar är ju inget ovanligt, men med gamla vanor i bagaget vet man ju med sig om hur det kan fortsätta. Jag blir lite inspirerad att införa samma sak här.

    Det är alltid så underbart att gå på bröllop. Vi ska också på ett i slutet av aug, ser väldigt mycket fram emot det, och att få köpa en ny klänning till det ;)

    Vi har haft gäster hela helgen, så det har inte blivit någon tid för vare sig matplanering eller bloggande. Men nu är det dags att börja fokusera igen!

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Va härligt med bröllop! Tycker också att det är fantastiskt att se två människor lova varann kärlek & bevisa det för alla andra i rummet. Helt fantastiskt.. Den dagen kommer säkert för dig också. :)

    Tycker du hade en riktigt bra regel. Den ska jag ta upp. :) Är fort det inte blir som planerat, men bara man tar sig därifrån & inte fortsätter dagen efter.

    Ha en bra måndag.
    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  4. A: Återigen har vi samma utgångsläge och det är så härligt att läsa att du har kunnit fokusera om och köra vidare UTAN dåligt samvete. Vilken känsla! Jag känner nästan, nästan så också, men det får bli några extra promenader för min del i veckan tror jag bestämt! :) Nu tar vi en dag i taget den här veckan också, och det är när de bra dagarna är i majoritet som förändring sker! Kämpa på, vi hörs om några dagar igen - stolta över oss själva! Du är fantastiskt duktig!

    Sunkiss: Haha, ja tvådagarsregeln är nästan ett måste för en återfallsförbrytare som mig och jag tror att det är ett vinnande koncept. Vilken utmaning du hade i helgen och så bra att du kör vidare med full motivation. Vilket härligt mål att köpa en ny (mindre) klänning inför augstibröllopet! Vi hörs om några dagar, ännu lite lättare, visst!? :)

    Hanna: Ja, kör den regeln! Jag borde ha infört den för flera år sedan, men nu ska den för evigt gälla! :) Haha, ja jag har pratat bröllop med min sambo ända sedan i lördags, men än så länge är det ingen stress. Mitt första stora mål är målvikten, mitt än slå länge största mål. :) Ha en jättefin vecka!

    Kram på er!

    SvaraRadera