FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

torsdag 16 september 2010

Stress och press

Tiden räcker inte till, varken till att blogga eller träna. Hektiska, stressiga dagar leder till stillasittande kvällar, oftast med en massa kolhydrater som lugnande inslag. Fasen också!

Idag sätter jag ner foten och tar mig i kragen. Jag känner igen den här onda cirkeln och vet ju så väl vad jag behöver göra. Om fyra veckor resor jag till solen, och jag tänker ta mig sjuttsingen inte oroa mig över strandformen då.

Skärpning!

2 kommentarer:

  1. Hej! Bra att du har ett SMART mål för det tror jag är viktigt för att komma vidare.
    4 veckor är överskådligt. Glöm inte att du dessutom ger din kropp vad den behöver och vill ha. Du kanske ska se semestern som en belöning för dina ansträngningar? Hur skulle inte det kännas när du sitter på flyget...

    Själv har jag kommit igång med träningen igen och nådde ett mål denna vecka att kunna springa 2 km utan att vila mig. Det kan tyckas kort men jag har i mitt liv som mest kunnat springa typ 3 km så för mig är detta ganska stort. Maten är ett steg fram och ett tillbaka men det känns som jag kommer till en bra balans nu när jag springer lite och går på pass på Sats. Vi får se vad det leder till. En och annan shake åker in då jag har ett par kartonger kvar sedan sommaren. Vi är på väg att bli FABOULUS!!!/A

    SvaraRadera
  2. 4 veckor är ett perfekt, lagom och överblickbart mål. Med en bra start kommer du fixa det, men jag vet precis hur det är när stress och press sätter sitt finger med i spelet. Jag kämpar själv för att upprätthålla någon form av balans i tillvaron, vilket ibland känns helt omöjligt. Själv tar jag sikte på en tjejhelg i slutet av oktober, för jag ser framför mig att jag för en gång skull kommer delta i shoppingen och känna att det faktiskt finns kläder jag kan och vill köpa. Heja oss!! :-)

    SvaraRadera