FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

tisdag 7 september 2010

Immunförsvar from hell

Efter en oförglömlig helg med tjejerna vaknade jag upp i söndags morse - helt igentäppt, med frossande feber och med en hals som mest påminde om taggtrådstrassel. Igen!

Nu, ett par dagar senare, verkar det som att det blir en kortvarig förkylning. Jag dricker vatten, vilar och försöker att inte tröstäta alltför många kalorier.

Jag hoppas att jag har fått min beskärda del nu, så att jag kan fortsätta att träna mig ner till min målvikt. För övrigt irriterar jag mig något enormt på människor som snörvlar och har sig på kollektiva färdmedel och på arbetsplatser. Tänk om alla stannade hemma och lät bli att sprida baseluskerna vidare! (Fin idé i teorin, men näst intill omöjlig i praktiken, jag vet!)

Nåja, snart är jag på banan igen och då kommer jag med besked!

2 kommentarer:

  1. Stackars dig! Det är inte lätt att hålla sig på banan när man är sjuk. Hoppas att du snart blir bättre och att motivationen återkommer med besked!
    För mig går det inte så bra. Jag har haft rejäla smärtor i magen vilket gör att jag inte riktigt vet hur en bra diet för mig är just nu. Börjar vackla lite på målsnöret och tänka att 70kg kanske är ok nu ist för 67. Det är långt till 70 också men jeansen kommer jag att få på mig och säkert minus två storlekar från nu. Hur låter det? Känns som jag måste vara lite snäll mot mig själv. Men jag vill så gärna komma till baka till smal-känslan som jag hade i våras. Tänk att det är så svårt... Krya på dig!/A

    SvaraRadera
  2. Hej A!

    Åh tack! Ja det är typiskt att man åker på förkylningar när man minst behöver det (eller det passar väl aldrig bra att bli sjuk, men nu var jag extra laddad!).

    Trist att höra att du har haft magsmärtor! Fy! Vet du vad det kan bero på? Stackare, det sista du behövde också ju! Hoppas, hoppas att det går över fort! :(

    Men du, 70 kilo är ju ett fantastiskt mål! Du och jag är väl lika långa vad jag minns, och jag tror att 70 kan vara i smalaste laget till och med. Fast det beror förstås på kroppssammansättning osv, men jag tror att du kommer att vara mer än nöjd när du når den vikten. Vi följs åt och känner efter för varje kilo. Jeansen ska på och du kommer definitivt att komma tillbaka till smal-känslan lagom till tjejresan och behålla den hela hösten ut, jag lovar!

    Det är lite svårt, men visst är det lite lättare när man kan dämpa suget med riktig mat än genom att bara klunka vatten som man gjorde i våras? Det går fortare än vad man anar, bara vi är lite konsekventa. Och det vet vi att vi kan vara!

    Kram M

    SvaraRadera