FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

torsdag 2 september 2010

Energiboost

Från att ha varit rätt nedstämd under den senare delen av sommaren, har jag nu blivit mer och mer optimistisk. Jag är övertygad om att det har att göra med att jag ger kroppen det den behöver, det vill säga grönsaker ur hela färgspektrat, frukt, proteiner, långsamma kolhydrater och nyttigt fett. Jag orkar helt enkelt tänka positivt, eftersom kroppen är laddad med bra energi.

Samtidigt sitter det mesta i huvudet. Den mentala biten är naturligtvis avgörande för utgången - oavsett metod. Mina Cambridge-veckor under våren är ett sådant exempel. Jag stod ut med yrseln, hungern, suget(!) och humörsvängningarna för att jag verkligen ville bli smal. Jag ska påminna mig själv i svåra stunder om tankens makt, och aldrig glömma bort att jag faktiskt klarar av att vara ruskigt disciplinerad.

Ikväll blir det träning igen. Det är så härligt att konditionen börjar byggas upp, att styrkan återvänder och att kroppen börjar formas. Jag är glad att jag bytte spår. Var sak har sin tid, och i nuläget passar den här strategin mig alldeles ypperligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar