FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

lördag 9 oktober 2010

Kära bloggen!

Jag har inte försvunnit helt, utan laddar inför en storslagen blogg-comeback inom kort. Målvikten skymtas någonstans i fjärran, men jag kan ändå stolt konstatera att jag har stått nästan still på vågen sedan mina senaste inlägg. Anledningen till mitt rekordlånga uppehåll är helt enkelt en rätt stressig tillvaro, och att jag inte har arbetet aktivt med vikten på länge.

Som sagt, jag har inte gett upp och jag kommer inte att överge bloggen. Nu väntar en veckas solsemester, vilket jag hoppas resulterar i en mer harmonisk och målmedveten M.

Vi hörs snart igen!

1 kommentar:

  1. Härligt att vi snart får njuta mer av dina inlägg, jag har inte själv varit speciellt aktiv senaste tiden, av samma anledning som du. Jag hittar helt enkelt inte tiden i vardagen längre nu när jag jobbar igen :-(, men planerar att vara mer aktiv snart. Kanske med en liten annan inriktning än bara viktnedgång. Jag känner att jag skulle vilja byta fokus något, till att fokusera på sunda val i livet alla aspekter. Det ena utesluter ju inte det andra, men jag tror att jag för min egen skulle borde sluta tänka i termen av kilon som ska bort och snarare att må bra i det stora hela, varav viktminskning är en del i det. Har svårt att formulera hur jag menar men det är ett litet mentalt skifte som ska ske, det som jag planerade att göra som målviktig men som jag nu funderar över att göra tidigare. Resterande kilon kommer att försvinna som en följd av alla andra ändringar, men jag känner att jag är trött på att tänka på bara vikt,vikt,vikt ;-) Vi får se, jag är bara i tankestadiet än. Önskar dig en super skön semester! Stor Kram

    SvaraRadera