FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

lördag 30 oktober 2010

Nu så!

Det tog sin lilla tid, men nu känner jag mig redo att ge mig in i leken. Vardagen känns inte längre motig, utan naturlig och härlig, och jag är laddad att tänka på min vikt igen.

Det har gått en himla massa veckor nu, och jag inser att jag inte klarar att hålla vikten utan dagligt fokus. Bloggpausen är därmed över för den här gången. Jag ska ta mig ner till min målvikt nu, och det bästa verktyget har jag redan. Bloggen.

Imorgon påbörjar jag en period av ren kur. Om det blir en, två eller tre veckor får tiden utvisa, men sju dagar är en bra början. Extrakilona ska bort och förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan jag är tillbaka till sommarens lägstavikt.

Det är mitt första delmål. Nu kör jag!

2 kommentarer:

  1. Hej M!
    Du är efterlängtad och jag förstår att det rätta tillfället måste infinna sig. Duktigt av dig att ändå sätta igång här och nu i höstmörkret. Kanske just då som vi behöver det mest, känna sig pigg, tillfreds och ha bästa möjliga utgångsläge vid det nya året. Hur många gånger har inte jag i allafall tänkt att efter nyår börjar jag, vilket gjort att både november och december blivit festarmånader eftersom jag måste avstå i januari.

    Jag måste erkänna att jag också har tappat fokus. Det har resulterat i riktigt dåliga matvanor och en skenande viktökning. Jag proppar i mig och mår dåligt. Förstår inte mig själv faktiskt - jag skulle ju inte göra såhär något mer?

    Mitt första mål blir också att gå ner till sommarens lägsta nivå. Eftersom lite resor och middagar är inplanerade de närmsta två veckorna får jag kombinera lite vilket jag tycker är svårast men fokus startar här!

    Vi får stödja varandra!/A

    SvaraRadera
  2. Godmorgon A!

    Har tänkt på dig och undrat hur det har gått. Vi verkar ha följts åt även utanför bloggvärlden, har också lagt mig till med extremt dåliga matvanor sedan i somras. Men vi har ju kunnat ändra på det tidigare, så nu kanske vi kan hjälpas åt att gå en smalare nyårsafton till mötes!

    Vad roligt att du finns kvar! Även om bloggen är ett bra verktyg var det ju bland annat tack vare dig man orkade kämpa på så länge. Vi kör en favovorit i repris nu! Jag satsar som sagt på en kickstartvecka, sedan måste jag nog också kryssa lite mellan olika tillställningar.

    Men jag tänker inte släppa det här helt. Vi var ju så glada och stolta i somras!

    Vi hörs snart igen!

    SvaraRadera