FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

söndag 31 oktober 2010

Nyårslöftet

Nyårsafton. Klockan närmar sig midnatt. Jag står i en klänning jag inte känner mig alltför bekväm i. Ett champagneglas med högtidligt bubbel. Tyst för mig själv lovar jag att nästa år, då, då ska det bli förändring. Jag ska gå ner i vikt en gång för alla!

Varje nyårsafton har varit likadan. Och jag kan inte minnas att jag har varit smal ett enda nyår, vilket innebär att jag aldrig har lyckats hålla mitt löfte.

I somras insåg jag att år 2010 var annorlunda. Jag gick ner 16 kilo med Cambridgekuren och dessförrinnan hade jag gått ner några kilo på egen hand. Sommaren var den mest underbara på flera år. Jag shoppade en helt ny garderob och älskade mitt nya jag.

Jag ska hitta den känslan igen. 2010 är annorlunda. I år ska jag inte stå i en trång klänning och ha dåligt samvete för att jag tappade greppet. På nyårsafton ska jag ha ett tight fodral och skåla för min framgång.

Det är mitt nyårslöfte till mig själv!

2 kommentarer:

  1. YES! Så ska det låta. Så bra att plocka fram målbilden. Jag fick just en aha-upplevelse och visst ska 2010 bli annorlunda. Ett fodral var det ja. Du tänker annorlunda, känner annorlunda och därför ändrar du ditt beteende. Det är framgångsfaktorer som gör att du lyckas./A

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du också har fått en aha-upplevelse! Än är det inte försent att återta kontrollen och återuppleva framgångskänslan som vi hade i våras/somras. November är perfekt för förändring: tända levande ljus, dricka te och se fram emot den mysiga julen, och samtidigt fokusera på vårt eget välmående.

    Jag vägrar att låta vårens kämpande bli ännu en viktminskningsperiod som inte ledde till någonting. Nu stramar vi åt tyglarna och tillåter oss själva att må bra, tycker jag!

    Haha, ja ett riktigt snyggt, lyxigt fodral är vad som gäller nyårsafton 2010, A! Vi ska fixa det!

    SvaraRadera