FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

söndag 31 oktober 2010

Nystart: Dag 1

Så var den första ödesdigra dagen förbi. Sedan i somras har jag gjort ett par halvhjärtade försök med Cambridge, men gett efter för diverse frestelser. Jag var helt enkelt inte redo, och jag är glad att tog en liten paus så att motivationen har kunnat växa sig stark igen.

När jag inledde vårens viktminskningsresa räknade jag dagarna med hjälp av den lilla broschyren som jag fick av min konsulent under vårt första möte. Det fungerade då, så jag kör en favorit i repris. Plus att det kan vara bra att påminna mig om att varje dag räknas.
Dagen brukar kännas bra, men mot kvällen kan du känna dig hungrig. Bäst dämpar du hungern med vatten. Känner du dig tung i huvudet, så kan även te/kaffe (utan socker/mjölk) hjälpa.
Viktigt, fördela vätskeintaget (minst 3 liter) jämnt över dagen.
Grattis! Du har klarat första dagen.

2 kommentarer:

  1. Oj vilken härlig överraskning efter en helg borta, flera nya inlägg och en laddad M :-) Men jag visste hela tiden att du laddade upp och snart skulle vara tillbaka. Precis som du har jag nyåret i sikte och en klänning jag vill ha, känna mig fin och smal och stråla i. Det vore en fantastiskt känsla. Jag har liksom du, lovat mig själv det VARJE år, faktiskt så många gånger att det känns pinsamt att uttala det högt för någon annan än mig själv.
    Men 2010 är förändringens år för oss alla, nu följs vi åt den sista "lilla" biten, och sedan väntar den målviktiga utmaningen.
    Vad duktig du är som kör Ren Kur, jag har själv varit lockad men det går inte alls att kombinera med mitt jobb, jag skulle inte ha ork eller energi att fokusera på jobbet. Men alla vägar till målet är BRA vägar! Jag kommer följa och heja på dig :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh hej! Vad glad jag blir att du trodde på mig trots mitt lilla uppehåll. Ny känns det ännu lättare att köra på.

    Det ska bli så härligt att få kämpa den sista biten tillsammans. 2010 ÄR förändring och nyårsafton kommer att vara en underbar kväll.

    Förstår att du också har haft en hektisk höst, men du ska veta att jag är riktigt imonerad av din målmedvetenhet!

    Stor kram!

    SvaraRadera